V některých případech se při pokusu o první spuštění aplikace Autodesk Inventor 2017 může zobrazit následující zpráva „Chyba licence: Správce licencí není funkční nebo je chybně nainstalován. Aplikace Inventor bude nyní ukončen.“
V jiných případech se může též zobrazit například chyba „Licensing Error.“
Tento problém je způsoben tím, že LGS. data jsou poškozená nebo se je nepodařilo správně nainstalovat. Další možnou příčinou je přesměrování HTTP komunikace způsobené například antivirem.
Řešení:
- Ověřte, zda služba FlexNet Licensing Service 64 není zakázána v systému Windows.
- V programu Průzkumník Windows vyhledejte následující složku:
C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\ < Klíč_produktu >_ 2017.0.0.F
Pokud složka neexistuje, vytvořte jej.
Poznámka: klíč produktu se musí shodovat s produktem, který je vykazuje chybu. Například pokud se zobrazí chyba u AutoCAD 2017, tak musíte použít klíč produktu 001I1. To platí i v případě, že jste instalaci provedli z balíčku.
3. Odstraňte soubor LGS.data.
4. Pomocí aplikace „Poznámkový blok“ vytvořte nový textový soubor s názvem LGS. data.
5. Do textového souboru přidejte následující text:
_STANDALONE
(nebo _NETWORK – pokud produkt používá síťovou licenci). Text musí být velkými písmeny.
6. Uložte soubor do následující složky:
C:\ProgramData\Autodesk\CLM\LGS\ < Klíč_produktu >_ 0.0.F
7. Spusťte aplikaci Inventor.
Pokud výše uvedený nefunguje. Zkuste prosím následující řešení.
- Vypněte antivirový Software.
- Vytvořte nový soubor aktivace pomocí následujících kroků:
Odstraňte všechny soubory v části:
C:\Users\ < uživatelské jméno > \AppData\Roaming\Autodesk\ADUT.
- V cestě C:\ProgramData\Autodesk\ADUT, odstraňte obl souboru.
- Přejděte na C:\ProgramData\FLEXneta odstraňte všechny soubory, které začínají adskflex.
- Spustit produkt společnosti Autodesk a zkuste aktivaci.