Fusion 360 – přidání rovnoměrně vrstvy materiálu na model

Již několik zákazníků se mne zeptalo jak v aplikaci Fusion 360 na svůj model přidat rovnoměrně nějaký materiál. Může se jednat například o vrstvu barvy anebo látkový potah.

Nátěr barvy, látkové polstrování, …

V případě potěrů barev velkých průmyslových strojů se může jednat i o několik mm tlustou vrstvu, která již zvládne přidat i několik desítek kilo jen na této barvě. A to už vám může ovlivnit například simulace.

Na druhou stranu u látek nepůjde o takovou váhu, ale zase chcete například ukázat klientovi vizualizaci včetně potahu, nebo ukázku v řezu a podobně.

Ať už se jedná o jakýkoliv případ proč toto můžete potřebovat, podívejme se společně na daný postup. Využijeme k tomu několik nástrojů z prostředí Patch (práce s plochami). Které nástroje konkrétně záleží na komplexnosti modelu, ukážeme si však nejjednodušší postup, který vám do začátku bude stačit. Pokud však narazíte u svého modelu na potíže, rádi vám pomůžeme v osobní konzultaci.

Postup

  1. Otevřete model, na který budeme vrstvu přidávat
  2. Přepněte se do prostředí ploch (Patch)
    Fusion 360 - prostředí ploch Patch
  3. Vyberte nástroj CreateOffset a vyberte všechny vnější plochy které mají být obaleny
    • Distance ponechte na 0mm a potvrďte
      Fusion 360 Offset ploch  Fusion 360 použití nástroje Offset
  1. Tím se nám vytvořilo nové „těleso“ tvořené jenom plochami a nikoliv objemem.
    Fusion 360 plošné těleso
  2. Vyberte nástroj CreateThicken
    • Do výběru vložte před chvíli vytvořené plošné těleso
    • Do Thickness nastavte, kolik materiálu chcete rovnoměrně přidat (např 1mm)
      Fusion 360 nástroj Thicken  Fusion 360 použití nastroje Thicken
  1. V některých případech je potřeba využít ještě kombinace dalších nástrojů, jako například Patch pro zašití některých otvorů.
Ušetřete 25% na produktech Autodesk
Technický CAD konzultant ve společnosti Adeon CZ. Zde na blogu píši články zaměřené především na cloudový CAD program Fusion 360 a také doplněk pro automatizaci iLogic v programu Autodesk Inventor. Potkat mě můžete v ostravské kanceláři Adeonu.