Již několik zákazníků se mne zeptalo jak v aplikaci Fusion 360 na svůj model přidat rovnoměrně nějaký materiál. Může se jednat například o vrstvu barvy anebo látkový potah.
Nátěr barvy, látkové polstrování, …
V případě potěrů barev velkých průmyslových strojů se může jednat i o několik mm tlustou vrstvu, která již zvládne přidat i několik desítek kilo jen na této barvě. A to už vám může ovlivnit například simulace.
Na druhou stranu u látek nepůjde o takovou váhu, ale zase chcete například ukázat klientovi vizualizaci včetně potahu, nebo ukázku v řezu a podobně.
Ať už se jedná o jakýkoliv případ proč toto můžete potřebovat, podívejme se společně na daný postup. Využijeme k tomu několik nástrojů z prostředí Patch (práce s plochami). Které nástroje konkrétně záleží na komplexnosti modelu, ukážeme si však nejjednodušší postup, který vám do začátku bude stačit. Pokud však narazíte u svého modelu na potíže, rádi vám pomůžeme v osobní konzultaci.
Postup
- Otevřete model, na který budeme vrstvu přidávat
- Přepněte se do prostředí ploch (Patch)
- Vyberte nástroj Create – Offset a vyberte všechny vnější plochy které mají být obaleny
- Tím se nám vytvořilo nové „těleso“ tvořené jenom plochami a nikoliv objemem.
- Vyberte nástroj Create – Thicken
- V některých případech je potřeba využít ještě kombinace dalších nástrojů, jako například Patch pro zašití některých otvorů.