Práce z domova, se kromě změny pracovního prostředí může lišit i ve využívání Autodeskových technologií. Některé z nich jste dosud neměli potřebu, ani čas prozkoumat a používat. Pokud nyní plánujete využívat firemní data Inventoru doma, následující článek vám ukáže několik cest, tipů a rad, jak na to.

Sdílené pohledy

Od verze 2019, má každý s předplatným přímo v Inventoru možnost používat Sdílené pohledy. Velmi rychlý, jednoduchý a bezpečný nástroj pro sdílení celých sestav. Prostřednictvím krátkého odkazu, který je aktivní 30 dní (s možností prodloužení) ho můžete zaslat komukoliv. Potom lze ve webovém prohlížeči kontrolovat, připomínkovat, odměřovat, zobrazit v řezu, nastavit prostředí, vytvořit rozpady, apod. Zdarma je tento nástroj na webu https://viewer.autodesk.com/, pro ruční nahrávání dokumentů, nebo správu vašich již vytvořených sdílených pohledů.

Sdílené pohledy v Inventoru
Sdílené pohledy - výsledné zobrazení
Sdílené pohledy – výsledné zobrazení

Autodesk Drive

Každý uživatel s předplatným Inventoru a nebo dalších produktů (přehled ZDE), má k dispozici cloudové úložiště Autodesk Drive. Do tohoto úložiště máte přístup buď přes webový odkaz https://drive.autodesk.com, nebo (po instalaci Desktop Connectoru) přes nově vytvořenou síťovou jednotku Drive. Desktop Connector si můžete stáhnout a nainstalovat přes zmíněný web a kliknutím na ikonu vašeho profilu se zobrazí možnost nainstalování.

Zde je velikost vašeho úložiště 25 GB a pokud sem nahráváte Inventorová data (ať už přes web, nebo překopírováním do jednotky „Drive“), bude po Vás služba vyžadovat vybrat hlavní sestavu a popřípadě inventor projekt.

VŠECHNA DATA SI PAMATUJÍ VZÁJEMNÉ REFERENCE A PO ÚPRAVĚ SE AUTOMATICKY SYNCHRONIZUJÍ S CLOUDEM.

Podsestavy jsou lehce rozpoznatelné a po vybrání libovolného souboru lze například zjistit, kde všude se daný soubor vyskytuje.

Autodesk Drive - stažení Desktop Connectoru
Autodesk Drive – stažení Desktop Connectoru
Autodesk Drive - nová jednotka
Autodesk Drive – nová jednotka
Autodesk Drive - data
Autodesk Drive – data

Autodesk Fusion Team

Velice podobná technologie, jako je Autodesk Drive. Rozdíl je hlavně v tom, že přes tuto platformu můžete sdílet celé projekty („složky“), zatímco v Drivu lze s ostatními sdílet pouze jednotlivé soubory. POZOR, všichni se kterými chcete sdílet projekt musí mít také licenci Fusion Teamu. Licencování je odlišné oproti Drivu, protože pro Fusion Team je nutné mít přiřazen buď collection a nebo si koupit přímo jeho licenci. Kromě sdílení projektů můžete v této cloudové platformě řídit přístupy lidí a chování projektu.

Pro zobrazení nové jednotky „Fusion 360“ si zde také můžete stáhnout Desktop Connector,  a to z webu https://myhub.autodesk360.com/. Avšak tady je velikost úložiště 500 GB. Pomocí Fusion Teamu, je po nutném nastavení a synchronizaci možné spolupracovat s Vaultem Professional a tím víceméně nahradit VPN. Funguje to tak, že si v pracovním počítači s Vaultem (Pro) exportujete data do Fusion Teamu a jakmile jste bez přístupu k vaultovské databázi, využíváte právě data z jednotky Fusion Teamu, kde se synchronizují tyto data s databází Vaultu v práci.

Fusion Team jednotka
Fusion Team jednotka
Fusion Team web
Fusion Team web
Srovnání Autodesk Drive a Fusion Team
Srovnání Autodesk Drive a Fusion Team

Homeoffice tipy a rady:

1) Plánujete si vzít počítač z firmy domů:

  • Zkontroluje a popřípadně si vypůjčte síťovou licenci vašeho softwaru
  • Pokud máte nastavení na sdílených discích firmy, zkopírujte si je do lokálního umístnění a následně musíte nastavit nové cesty ke složkám v Inventoru (dle obrázků níže):
    • Složky nastavení (Návrhová data a Šablony)
    • Knihovny Obsahové centra (*.idcl) i Content Center Files (pokud je na sdíleném disku)
Možnosti aplikace - Cesty ke složkám nastavení
Možnosti aplikace – Cesty ke složkám nastavení
Možnosti aplikace – Knihovny OC

2) Používáte Vault a plánujete si vzít počítač z firmy domů (bez VPN):

  • Nezapomeňte si před odchodem získat/vydat všechna potřebná data.
  • ! Doma neměňte (kromě Vault projektu) manuálně vlastnosti získaných souborů „Pouze pro čtení“!
  • Nové soubory zařadíte až po návratu do práce.
  • Pokud nemáte složky nastavení na lokálním disku, po získání těchto složek budete nejspíše muset změnit vlastnost souboru Vault projektu, abyste mohli upravit cesty ke složkám nastavení v Inventoru. (dle obrázků níže).
Úprava Vault projektu
Úprava Vault projektu
Úprava Vault projektu v Inventoru
Úprava Vault projektu v Inventoru

3) Doma používáte jiný počítač, než ve firmě:

  • V případě potřeby můžete stahovat programy přes Váš Account účet https://accounts.autodesk.com/, nebo přes virtuálního pomocníka AVA.
  • Vezměte si složky nastavení Inventoru dle předchozího bodu a obrázků.
  • Vyexportujte si Možnosti Inventoru (dle obrázku Možnosti aplikace – Cesty ke složkám nastavení) a po importu ve vašem počítači si změňte cesty k označeným složkám.
  • Pro obyčejné vykopírování celé sestavy i se všemi podraženými soubory můžete použít třeba Pack and Go.
Inventor Pack and Go
Pack and Go

 

Milan Nosil
Technický CAD konzultant strojírenských Autodesk produktů ve společnosti Adeon CZ. Zaměřuji se především na program Autodesk Inventor. Potkat se můžeme v pardubické kanceláři Adeonu.