V tomto článku vám ukážu, jakým způsobem vytvořit v Inventoru pružinu připomínající skutečnou. Možná znáte způsob řízení pružiny adaptivitou, který se ovšem obtížně využívá v praxi. Kromě článku níže, můžete celý postup shlédnout i ve videu.
- Jako první vytvořte náčrt s kružnicí a průměrem budoucí pružiny. Příkaz Spirála nastavte na “Otáčky a výška“ a zadejte půl otáčky.
- Na libovolném čele pružiny vytvořte náčrt, spojte promítnuté středy kružnic a uprostřed vytvořte středový bod.
- Pomocí středů kružnic a poloviny části pružiny vytvořte rovinu (typ: Tři body).
- Upravte náčrt a od středu spodní kružnice vytvořte tečné spojení s druhou kružnicí. Vůči této nové čáře vytvořte kolmou čáru vycházející ze středu předchozí čáry.
- Vytvořte novou sestavu, vložte nejdříve 2 díly a k jejich spojení použijte vazbu Vložit. Následně vložte libovolný počet částí podle požadované délky pružiny a všechny navazující části spojte stejnou vazbou.
- U první a poslední části pružiny si zapněte viditelnost náčrtu a následně vazbou Proti sobě (Osa na osu) zavazběte rovné čárky náčrtu.
- Kromě první a poslední části pružiny si pomocí vazby Úhel s řešením Stejný směr úhlu zavazběte na jedné polovině všechny pružiny nad sebou.
- Následně si znovu (kromě první a poslední části pružiny) pomocí vazby Úhel s řešením Stejný směr úhlu zavazběte i na druhé polovině všechny pružiny nad sebou.
A je hotovo. Doufám, že vám tento návod pomohl k vytvoření vašeho návrhu.
Poznámka: Po vložení této pružiny do jiné sestavy, si nastavte sestavu pružiny (přes pravé tl. myši) jako “Flexibilní“, aby se podsestava hýbala.